4142089_s (2)Ha’ fokus på VÆRDI for modtageren!
[Bedre rækkevidde]

Flyt fokus ud mod modtageren – hvad betyder noget for dem? Hvad giver DEM værdi?

Vær bevidst om at ting/viden, som du bare tager for givet, kan være en NEM måde at levere brugbart indhold på!

På en måde lyder det som et lidt banalt råd, men det er SÅ overset mange steder, så tillad mig at uddybe det lidt – du KUNNE jo risikere at hæve DIN rækkevidde:

1. FOKUS!

Alt for mange facebooksideindehavere taler SÅ meget om sig selv – både personligt, men ikke mindst om egne produkter, egne ydelser – MIG MIG MIG! – Og dermed glemmer de det virkelige fokus – dét som skaber relationerne, nemlig at vende blikket UD AF! Se på din målgruppe! Research og find ud af HVAD de interesserer sig for! Kom i snak med dem, anerkend dem for interessen, en spirende relation starter!

2. INDHOLD!

Når du har fundet ud af HVAD din målgruppe interesserer sig for, så tilpas indholdet til dem. Du skal med stor sandsynlighed ”brække” din egen ekspertviden ned på et niveau, hvor målgruppen rent faktisk kan indtage din store viden. Små, spiselige bidder – det giver smæk på rækkevidden!
Du skal huske at ”ALLE ved jo ikke hvad DU ved” – rigtig mange glemmer at små TIP (som er common knowledge i din verden) kan ha’ stor VÆRDI for modtageren, som jo ikke er i dine sko!

3.KOMMUNIKÈR!

Når du har fået styr på dit INDHOLD [CONTENT] så husk at kommunikere det, så det rammer målgruppen.

Skab IDENTIFIKATION! Du sørger for at jeg (modtageren) kan mærke at du skriver lige nøjagtig til mig – så rammer det og interessen er der, interaktionen kommer og relationer bliver grundlagt.

Al succes afhænger af om dit FUNDAMENT er i orden! At du har styr på din målgruppe – at du TØR at vælge en målgruppe at kommunikere til! – Jeg anbefaler ALLE at læse e-guiden fra Kundemagneterne [GRATIS – HENT HER], da den giver en god bid af forståelse for, HVAD det vil sige at vælge en målgruppe og få succes med din kommunikation!

Skal du ha’ HELE pakken med, så anbefaler jeg dig varmt at ta’ onlineworkshoppen af selvsamme udbydere: ”MARKEDSFØRING på MIKROBUDGET”, da de fleste får en stor åbenbaring – livet som kommunikatør bliver nemmere, og du sparer dig selv for mange udgifter og bekymringer omkring din markedsføring i fremtiden!

Du får blandt andet:

  • lært, at der dybest set kun findes fire forskellige kundetyper (emotionelle kundetyper), som du kan vælge at rette din salgs- & markedsføringsindsats imod. Udfordringen er, at typerne har vidt forskellige (endda diametrale) købsbehov, hvilket betyder, at det er afgørende, hvem af dem du henvender dig til, og hvordan du gør det.

 

  • forstået, at du kun kan markedsføre dig effektivt til én af kundetyperne ad gangen – men fortsat gerne må sælge til hvem, du måtte ønske (jo, der ér en vigtig forskel)

 

  • lært, hvorfor det er essentielt, at du BÅDE kommunikerer til din kundes mavefornemmelse OG hjerne på én gang. Samt hvad du kan opnå, hvis du samtidigt kommunikerer til den pågældende types foretrukne identitetsopfattelse.

 

  • lært, hvem de 4 emotionelle kundetyper er, hvilken identitetsopfattelse de har, hvad der afskrækker dem fra at købe, hvad der motiverer dem til at købe mere, hvilke meget forskellige købsbehov de har og hvordan du spotter din potentielle kundetype (eksempelvis alene ud fra et foto).

 

  • forstået, hvilke ord, billeder og grafiske virkemidler der vil være særligt effektive over for netop dine kunder.

 

  • valgt, hvilken af de fire Emotionelle kundetyper du vil fokusere på.

 

  • udarbejdet en skræddersyet markedsføringsplan (bare rolig: Vi guider dig trin for trin igennem en gennemarbejdet, pædagogisk metode).

 

Jeg har naturligvis selv deltaget og udtalte mig efterfølgende:

“Jeg ville ønske, ALLE mine kunder tog jeres workshop” 

 

Hvad får man med sig derfra?

“Mod og masser af gå-på-mod! Man får nogle redskaber, som er så håndgribelige, at der ikke kan være mange undskyldninger og overspringshandlinger i vejen, for bare at ta’ det første skridt samme dag og udstikke kursen fremadrettet… elsker at ”små skridt” er metoden – man skal ikke hjem og ændre ALT på én og samme gang… det kan ske i eget tempo og ER tilpasset mikrobudget som lovet.”

Hvem kunne ellers have glæde af at deltage på vores workshop?

“Er simpelthen nødt til at sige, at jeg ville ønske, at ALLE mine kunder kom på jeres workshop. 

Hver dag rådgiver jeg virksomheder om kommunikation og markedsføring på Facebook, og hver dag oplever jeg desværre en stor og gennemgående usikkerhed omkring målgruppe og kommunikationsretning.

Rigtig mange virksomheder ville have stor glæde og ikke mindst stor økonomisk gevinst af at være meget mere skarpe på, HVILKEN type markedsføring der passer til deres målgruppe. Fordelen ved at være sin egen selvsikre marketingschef, som formår at vælge og ikke mindst FRAVÆLGE medier.  Der er masser af tid og penge at spare og et større salg i sigte, fordi man rammer plet.”

…og JA – jeg ville aldrig anbefale dig et kursus medmindre jeg VED at det er godt, så hvis du er i tvivl om det er noget for dig, så ring til mig på 26364205 inden du vælger til el. fra…