De 5 Facebooktyper: Ambitiøse Anette

ambitioese_anetteMød Ambitiøse Anette

(Er du ikke helt med på dét med Facebooktyperne, så læs INTRO).

Du er som sådan okay med Facebook på privat niveau, men dét der virkelig tænder din ”indre ild”,  er når du agerer på vegne af din virksomhed.

Når du kan få gennembrud på nye metoder, nye triggere – finde “stien”, som giver masser af ekstra interaktion, salg og flere kunder i “butikken”.

Du synes at Facebook er et fedt medie at markedsføre sig på, men du synes også at det bevæger sig RET hurtigt udviklingsmæssigt. Du kan li’ at være på toppen af ting og føler lidt, at ”hver gang du går ind i annonce-editoren, så har Facebook lavet noget om”, og det irriterer dig, men du giver dog ikke op af den grund.

Du er ret god til at holde dig selv opdateret på Facebooks udvikling. Du googler, du deltager i webinarer, downloader stribevis af e-bøger. Udfordringen er lidt, at materialet ofte omhandler amerikanske forhold, andre brancher, forældet og derfor ikke er direkte oversætbart til din virksomhed.

Du spekulerer også på om dine Facebookannoncer kører optimalt. Du føler at det ville være lidt ”pinligt” for dig, hvis du ikke har 100% styr på det. Du har set, at der er kommet nye annoncetyper, men har ikke haft tid til at sætte dig ind i, om det er noget der giver mening for din virksomhed eller dine kunders virksomhed (du kunne nemlig godt være én, der laver lidt á la dét jeg laver).

Du får uro i maven. Du hader nemlig at spilde penge (og især tanken om kundernes budgetter).

Med andre ord er dine udfordringer:

Du vil ha’ maximum ud af din indsats på Facebook.
Du vil gerne gøre det perfekt på Facebook.
Der er for meget usorteret viden derude (om end det er gratis).
Du kan ikke være alle steder og de mange ”kasketter” trykker lidt.

Har du fællestræk med Anette, så vil jeg forslå dig et par ting omkring dit daglige og fremtidige arbejde med Facebook:

Du har masser af viden og nu skal det omsættes til noget konstruktiv, noget målbart salg.
Du skal lære at arbejde mere kampagneorienteret – BUM! Du KAN og du VIL!
Du skal tage imod hjælp og nogle gange ”give køb” på perfektionismen.
Du skal erkende, at i din position kan det betale sig at købe sig til konkret problemløsning.

Du skriver sikkert allerede kampagneorienterede nyhedsbreve, så prøv at overføre de dele af modellen som passer til Facebook: “Intro, giv, giv, giv, skab emotionelle behov, giv, giv, knaphed, køb, køb før det er for sent”.

HUSK at der er en hel speciel udfordring med Facebook contra nyhedsbreve mht. ”koncentrations-gap” – folk er flygtige, ting skal ind i små bidder og du skal be’ om handling i call-to-actions som er nemme og brugervenlige på mobil.

Kom i gang med at lege med video/dias på din Facebookside – jeg ved at du vil elske alle de ekstra gratis visninger og den store interaktion.

Du har mange kasketter på i din virksomhed, og drømmer om at ha’ en lidt hurtigere adgang til viden. Bare lige dén viden, som DU har brug for. Bare lige løsningen på dét problem, som du sidder med, som røver din sparsomme tid. Du hader at spilde tid, for du har for lidt tid.

KLIPPEKORT til fessorhjælp:
Det vil være super handy for dig at ha’ et klippekort til min hjælp, så du lynhurtigt kan få løst problemer,og også få sparring og feedback på indholdet i dine kampagner – om det er indhold eller annoncer (måske begge dele). Måske har du også behov for sparring på en konkurrence? Facebook rummer mange elementer i dag, så hjælpen er nær.

Individuelt kursus i Facebookannoncering:
Et solidt kursus i den store alsidige verden af annonceringsmuligheder, er også et absolut must for dig i din position og med dit ambitionsniveau. Du har jo allerede grundforståelsen og elsker at lære nyt, så du vil sidde tilbage med en lettelse og en ”aha-oplevelse” efter 3 timers alenetid med mig.

Du ved nu, hvilke annoncetyper (målsætninger), som er relevante for dig at arbejde med. Du ved, hvilke knapper du skal ”skrue på” for at få den helt rigtige annonce(r) som får dig i mål. Du ved, hvordan du splittester på en smart og overskuelig måde.

Facebookannoncering er et mix af teknik, kommunikation i billeder og ord og den skal rammes rigtigt. Du får et lettere liv OG sparer masser af penge.

Individuelt kursus i videoproduktion:
Du vil elske at komme på individuelt kursus i, hvordan du nemt og smart producerer dine egne mobilvideo’er OG redigerer dem, så de fremstår professionelt. Det er HOT, sjovt og NEMT at lave egne video’er til Facebook og gevinsten er – udover din store selvtilfredshed – masser af ekstra GRATIS rækkevidde på Facebook. Du lærer naturligvis også hvordan man storybuilder en video helt specifikt til Facebook; længde, opbygning, teknik, lys & lyd.

Alle individuelle kurser bookes samme sted:

button-15

Individuelt forløb/føl:
Du kunne også være én af mine kollegaer (socialmedianørd, grafiker, journalist, reklamekonsulent el. lign.), som drømmer om at lære endnu mere og ALT. Kontakt mig for et tilbud på et individuelt forløb.Mine produkter går pt. igennem en “forenklingsproces” – dvs. at du skal bare vælge ét og samme INDIVIDUELLE Facebookkursus, hvis du f.eks. skal ha’ hjælp til:Facebookannoncering

Send en mail og spørg hvis du er i tvivl – jeg vil så gerne hjælpe dig.

Eventuelle navnesammenfald med personer fra den virkelige verden er helt tilfældige. Facebooktypen er sammenstykket af mange års erfaring med hundredvis af kunder igennem mit 7-årige virke som Facebookfessor i Den Skaeve Vinkel.

Typerne hjælper mig – hver dag – med at tilpasse min undervisning og rådgivning til dit og andre kunders behov. Mit håb er at typerne giver dig en bedre forståelse/indsigt i, hvad du har behov for når du skal ha’ mest muligt ud af din tid og pengeforbrug på Facebook som virksomhed.
 

button-17

 

Læs også om:
Webshop Winnie
Modige Mads
Hjælpsomme Hanne
Skeptiske Søren