De 5 Facebooktyper: Modige Mads

modige_madsMød Modige Mads

(Er du ikke helt med på dét med Facebooktyperne, så læs INTRO).

Du er nærmest opvokset med sociale medier. Du sender min. 10-15 snap om dagen og er på Messenger 24-7 , for livet dokumenteres bedst med billeder og video. Facebook betragter du som værende en anelse ”old-school”. Du er IT-indfødt, så du kaster dig over nye ting, spændende apps m.v.

Som udgangspunkt er din tanke egentlig, at du ikke behøver at lære noget som helst…du ved det hele.
 
Lige indtil dén dag, hvor du fik en hel ny indsigt.

Du har tænkt meget som ”privatperson” – og nu skal der tænkes professionelle tanker – tilegnes ny viden – mere viden om adfærdsmønstre på Facebook og om, hvordan du skaber spændende indhold, så din Facebookside står og skaber kunde på kunde, salg på salg.

Du har egentlig ”kun” kradset lidt i overfladen indtil nu, og du hader at gå glip af noget.

Èn ting er at ha’ let ved at finde ud af alle ”knapperne” på sociale medier, men det går op for dig, at du faktisk har behov for at forstå din målgruppe – forstå hvordan de handler? Hvorfor de deler noget og ikke noget andet? Forstå de 4 sociale triggere, ikke?

Du vil også være foran dine kon-kollegaer. Du vil være først med smarte og idérige tiltag.

Du blev også lidt ”paf”, da du hørte om alle de snedige muligheder inden for Facebookannoncering. Det får dig til at spekulere over, hvad du er gået glip af indtil nu? Man kan jo både lave målgrupper med besøgende fra eget website, hælde mailadresser ind i Facebook og lave superskarpt gen-salg til eksisterende kunder.

Med andre ord er dine typiske udfordringer:

Du skal øve dig i at tænke som firma og tænke i målgruppens behov og adfærd.
Du mangler struktur på dit daglige arbejde med Facebook.
Du mangler indsigt i alle de vigtige annonceringsmuligheder som findes på Facebook.
Du mangler tid, så din tilgang til Facebook må gerne effektiviseres lidt.

Sådan kommer du – Modige Mads helt i mål med din Facebookside:

Du kunne melde dig ind i den gratis gruppe på Facebook: ”Social Medie nørderne – den hårde kerne”:
(Knap så hård kerne, som for nogle år siden) Her vil du kunne spare med andre + få hints til hvor du henter hjælp til problemløsning, viden osv.

Der findes også masser af inspiration fra div. kendis-Facebookeksperter, her er ét par af mine favoritter:

Gary Waynerchuck
Mari Smith
Social Media Examiner

Har du brug for min hjælp, så anbefaler jeg:

Individuelt Facebookkursus:
Bliver du for utålmodig, og ønsker at gå målrettet efter den viden, som er relevant for dig så anbefaler jeg dig varmt et individuelt kursus, hvor KUN du og din virksomhed er i FOKUS.
Strategi, organisering af indhold, de 4 sociale triggere (koden til likernes adfærd), ambassadørhjulet (forståelsesrammen) – alt dét kan vi sagtens komme omkring på 3 timer, for du er effektiv!

button-15

Individuelt kursus i Facebookannoncering:
Skal du blive rigtig skarp på Facebookannoncering, så anbefaler jeg et 3 timers grundkursus: her lærer du hemmeligheden bag MÅLGRUPPER! Én ting er at sætte en annonce op, som folk lader sig besnære af – den anden halvdel handler om at ramme de rigtige mennesker med annoncen, så pengene ikke pisker ud af pengekassen.

Klippekort til fessorhjælp:
Har du brug for min ad hoc-hjælp til løsning af problemer på Facebook + sparring på nye ting/funktioner, så er et klippekort til fessorhjælp en rigtig handy ting at ha’ i baghånden. Lynhurtig adgang til hjælp i små bidder á helt ned til 15 minutter el. større bidder, hvis det er behovet.

For den HELT ”Modige Mads”:
Individuelt kursus i Facebook LIVE:
Få din egen TV-station/talkshow på Facebook! Lær at lave det helt prof. setup, hvor du LIVE-streamer fra computer med slides, musik, og andre prof. ting. Jeg hjælper dig med alt fra det tekniske setup, grafik, udsendelsesindhold, markedsføring af dine LIVE-events, tips til afslapning og er med på din første udsendelse, så du ikke er alene, men bliver guidet igennem.

Send en mail og spørg hvis du er i tvivl – jeg vil så gerne hjælpe dig.

Eventuelle navnesammenfald med personer fra den virkelige verden er helt tilfældige. Facebooktypen er sammenstykket af mange års erfaring med hundredvis af kunder igennem mit 6 årige virke som Facebookfessor i Den Skaeve Vinkel.

Typerne hjælper mig– hver dag – med at tilpasse min undervisning og rådgivning til dit og andre kunders behov. Mit håb er at typerne giver dig en bedre forståelse/indsigt i, hvad du har behov for når du skal ha’ mest muligt ud af din tid og pengeforbrug på Facebook som virksomhed.

button-17

Læs også om:
Webshop Winnie
Hjælpsomme Hanne
Skeptiske Søren
Ambitiøse Anette