Du tilbydes

Er det dig, folk skal tale om?

Du kender det godt. Du står og skal finde et godt hotel i Berlin – en ny IT-mand til at hjælpe dig med din genstridige laptop – inspiration til sightseeing i Florida, eller noget helt fjerde. Slår du op på Google, får du i omegnen af 1.000.000 resultater – og så er du jo i bund og grund lige vidt. Slår du det op på din (personlige) Facebook-profil, får du dine venners personlige anbefalinger – som du lytter til i langt højere grad end mere eller mindre ’købte’ Google-resultater. Hvor stor er sandsynligheden for, at du i sidste ende vælger det hotel, den IT-mand, den laptop, de seværdigheder, dine venner har anbefalet? Ret høj, ikke?

Hvad nu, hvis det kunne være DINE produkter/ydelser, der blev anbefalet på den måde – helt uden, at du skal røre en finger? Tænk selv videre… hvilken betydning ville det have for din forretning?

Facebook handler om at skabe de ambassadører, der på eget initiativ taler om dig og dine produkter – og før du har set dig om, ringer kunderne SELV og beder om at købe hos dig!

Hvordan når vi så dertil – det må være hårdt arbejde?

Ja og nej. Facebook er ikke et quickfix, der fra dag til dag giver 1000 nye kunder i butikken. Facebook er ikke et sted, hvor du kan poste en gang om måneden og forvente et kæmpe boost af din omsætning. Så JA, det kræver en vedholdende indsats.

Men det er en indsats, der er SJOV og GIVENDE, hvis du har de rigtige redskaber og ved, hvordan du skaber dét indhold, der får dig helt tæt på dine likers og giver engagement, dialog og aktivitet – og i sidste ende gør dem til ambassadører, der SELV skaber indhold og taler om dig og dine produkter.

Facebook-fessorens værktøjskasse

Uanset hvor du er med din Facebook-side, har jeg redskaberne, der kan hjælpe dig videre. Gå på opdagelse i min redskabskasse i menuen og se, hvordan jeg bedst kan hjælpe dig. Eller kom lidt tættere ind på livet af mig på min blog, hvor jeg deler ud af gode råd og oplevelser fra min hverdag.

Ønsker du specifikt at jeg kommer ud og holder kursus i din virksomhed, organisation, erhvervsråd eller netværk, så tjek mulighederne ud her.

Mange hilsner
Janne, Facebookfessor og indehaver.