Facebook strategi

Hvor skal du hen med din Facebookside?

 

Du startede sikkert din Facebookside en søndag aften…

Fik børnene til at oprette den, så var det bare med at lege lidt…

Bare rolig, så er du helt normal.

I mine 7 år som Facebookfessor, har jeg kun mødt meget få, som har tænkt i strategi FØR de startede op. Ofte smed man Facebookopgaven over til en midlertidig praktikant eller måske blev den placeret hos firmaets IT-ansvarlige, for det var jo noget med “knapper”.

Jeg har til gengæld mødt rigtig mange, som tog fat på strategien senere – fordi de føler at:

-arbejdsbyrden er stor og de synlige resultater for små
-de er på “slingrekurs” – indholdet på Facebooksiden stritter i alle retninger
-det er svært at finde på noget at slå op
-de faktisk ikke helt ved, hvad de skal bruge Facebook til, men det er “vel noget man skal ha'”, ikke?

Lad mig lige starte med at gribe fat i den sidste…

Svaret er NEJ – man skal ikke nødvendigvis ha’ en Facebookside – kun hvis det giver mening.

Det handler lidt om branche – meget lidt…

Jeg vil nødig tale om B2B og B2C i dag – vi snakker “people-to-people” og dermed giver det næsten sig selv…

Vi vil se mennesker – vi vil handle med rigtige mennesker – vi vil handle med folk vi kan li’

Lyder det banalt? Det er faktisk IKKE raketvidenskab overhovedet.

Så hvis du/I ikke evner/har lyst at kommunikere på sociale medier, så giver det faktisk ikke ret stor mening at være der.

Der skal afsættes ressourcer og derfor handler det primært om at ha’ HR-ressourcer, som kan og vil arbejde med Facebook + bliver tilgodeset i tid af chefen.

Har du ressourcerne og lyst til at arbejde med at udvikle på evnerne, så anbefaler jeg en strategiworkshop (individuelt kursus) som et godt (og nødvendigt) fundament for det fremtidige arbejde.

Vi arbejder specifikt med:
Målgruppe
Målgruppepersona
omdrejningspunkt for indhold: hvad vil/kan I give jeres likere for at de synes at det er interessant at “bonde” med jer.
til specifikke detaljer som sidens navn
Sociale triggere (adfærdspsykologi = forståelsen for Facebook som medie)

Se evt. en forsmag på de 4 sociale triggere her:

Vi tager også udgangspunkt i ambassadørcirklen, som du kan også kan få en lille forsmag på her:

Er I en større organisation tager vi også emner op omkring kommunikationsform, retningslinjer, medarbejderinvolvering, sikkerhed m.v.

Dit/jeres udbytte?
I får sat de helt rigtige rammer omkring det fremtidige arbejde med Facebook. I forstår mediet og forstår dén retning, som I skal tage i det daglige arbejde. Med andre ord finder I den røde tråd og fremover til arbejdet med jeres Facebook blive både nemt og sjovt – fordi I ved hvad I skal – med hvem I vil kommunikere og hvilken retning I skal i.

Kursusformen:

Individuelt kursus, hvor al undervisning/vidensoplæg er tilpasset dig og jeres behov.
Der veksles mellem decideret undervisning og praktiske strategilege. Jeg er naturligvis velforberedt og har sat mig ind i dine forhold inden vi ses.

PRIS:
Kr. 2.995,- ex. moms (for 3 timers sparring, som evt. kan deles i to).
Kr. 1.995,- ex. moms
for iværksættere med CVR nr. under 1 år (på bestillingstidspunktet).

Kurset foregår på mit kontor i Aalborg eller via Skype. Ønsker du at kurset skal foregår hos jer, så send mig en prisforespørgsel på mailto:janne@denskaevevinkel.dk

N.B. Bemærk at der er en generel bestillingsformular for kursus uden dato (aftales pr. mail + en del dato- og tidsfastsatte kurser.

Andre har spurgt:

Dét dér strategi lyder lidt “ophøjet” – er det svært?

I min sædvanlige form, trækker jeg elementerne ned til noget meget konkret og sørger hele tiden for at perspektivere til jeres forhold, så det giver letforståelig mening.

Jeg er nystartet og skal hele tiden kigge på mit budget?

Selvom jeg har arbejdet med Facebook som selvstændig i 7 år, så kan jeg sagtens huske hvordan det var at starte op med få finanser. Jeg elsker at hjælpe iværksættere i gang, så derfor har jeg besluttet at alle med et CVR nr. under 1 år får en klækkelig rabat på kurset – nemlig kr. 1.000,- ex. moms.

Laver du kun individuelle kurser? Vi er nogle stykker som godt kunne tænke os et kursus sammen?

Det gør jeg i høj grad – kig forbi HER og læs mere om hvad jeg kan tilbyde, i hvilken form og andre praktiske oplysninger – det handler både om Facebook, Instagram og mobilvideokurser.

Må jeg medbringe en kollega eller samarbejdspartner?

Det kan du tro at du må – og endda uden at I skal betale mere. Jeg tror på, at dét at være flere om Facebookopgaven skaber dynamik og et godt flow, så fantastisk hvis I er to om opgaven. Er du solo-selvstændig og har en god samarbejdspartner, er I også velkomne til at dele kurset. Er I en større organisation, så bedes I kontakte mig for en specialaftale på janne@denskaevevinkel.dk