Hvor meget energi skal man bruge på konstant at jagte nye kunder?

En søndag i september besøgte jeg Steen og Pernilles plantecenter i Silkeborg – og sikke en søndag vi fik…

planteskolen1.w1240.h440.crop

På Korsbakke Planteskole i Silkeborg handler det om at tiltrække kunder på den fede måde…

Her snakker man ikke bare om den GODE OPLEVELSE, NEJ – man handler…

Man sætter i dén grad så meget handling bag ordene, at selv en garvet “hund” som mig, blev blæst helt bagover…

Vi fik en GIGA-oplevelse på flere planer – dén regnvejrssøndag i september…

I lang, lang tid har Steen lagt op til den store begivenhed “DAHLIA Udstilling” på Korsbakkes Facebookside

Carina (som også deltog på samme MasterClass – fra Trend Cut by Lundtoftmolge) og jeg havde fulgt hele optakten…

Vi har tilbragt 3 hele dage på MasterClass sammen + 1 ekstra opfølgningsdag i august…

Vi SKULLE da afsted – ville ikke “misse” den store finale…

3.500 Dahliaknolde havde Steen og hans team plantet i foråret – se forløbet mere HER!

De har beskåret og trimmet, så blomstringen kom på det rigtige tidspunkt – “tungen lige i munden”…

Det færdige resultat var svimlende…

SÅ gennemført et FARVE-ORGIE af smukke Dahlia’er…

En iscenesættelse til MINDSTE, fede detalje…

Se BILLEDERNE nedenstående og lad dem fortælle historien selv…

Udover selve udstillingen var der liiiige banket en mexicansk frokostrestaurant op…

Der var lækre specialiteter fra PR chokoladen…

Kaffevogn med specialkaffe…

OG OG OG…

Endte med at blive der i flere timer…

Endte med at købe en masse…også andre ting end lige Dahlia’er (mangler stadig at få sat de 150 tulipanløg)…
(ALLE Dahlia var mærket med numre, så man NEMT kunne finde ud af, hvilke man gerne ville bestille).

RECEPTEN er RET enkel, ikke?

Brug energien på at skabe den HELT gode OPLEVELSE for dine kunder…

Brug sociale medier til at facilitere “snakken”…

Dem der ikke kunne komme dén dag i september, de sendte deres venner afsted…

Glem ikke at sociale medier handler MINDST lige så meget om de GODE ambassadører – dem der taler POSITIVT om DIG & DIN virksomhed…

Gør det godt…gi’ folk et incitament til at DELE med deres venner 😉

Få TO EKSTRA TIP fra Steen efter BILLEDERNE…

 

IMG_3364-1SGIMG_3363IMG_3368IMG_3373IMG_3374IMG_3378IMG_3380IMG_3383IMG_3384IMG_3385IMG_3387IMG_3388IMG_3389IMG_3397-1SQIMG_3393IMG_3394IMG_3395IMG_3399-1SQ
TIP #1:
Gi’ kunden den EKSTRA oplevelse at du kan SMAGE den frugt, som hører til det pågældende træ…
Her er det Carinas datter Silke, som er meget nysgerrig – det er da en OPLEVELSE, ikke?
Ved DU f.eks. hvilke frugter der hænger på hvilke træer? Det gjorde jeg ikke? Kender ikke navne på pæresorter, blommesorter osv.. = STOR HJÆLP!

IMG_3359

 

TIP #2:
Sørg for at give KUNDEN noget håndgribeligt med hjem…
En lille godbid og en reminder om at holde forbindelsen vedlige over Facebook 😉

 

FullSizeRender-2


Jannes EKSTRA-EKSTRA TIP:

Ta’ med på mit næste MasterClass-hold – du får SÅ meget værdi for pengene og kommer HELT ind under huden på Facebook…Marianne Køpke, som er LinkedIn-ekspert mangler et par makkere, så 25% på prisen til de første to deltagere – SKRIV på janne@denskaevevinkel.dk

NYT HOLD i november/december! Når det passer DIG og DIN kalender.

Læs ALT om hvad en MasterClass – er og læs hvad Steen og Carina har fået med:

LÆS-MERE-GRØN-KNAP
Lav OPLEVELSER for og med dine kunder – det handler om at tiltrække kunder – gøre dem loyale, så de taler det gode ord derude – på sociale medier OG ved middagsbordet, i sportsklubben osv…

Carina og jeg HAR aftalt, at vi skal på udflugt til Korsbakkes Planteskole til jul igen – så lad dig heller ikke narre af radius’en på dit lokalområde – vi kører gerne langt efter oplevelser.

Kh.
Janne