Kære dig,
Oplægget til mit første blogindlæg fandt faktisk sted på dag minus 2 – altså før jeg tog til USA…

 

I noget tid har jeg fulgt et par dygtige USA-bloggere – altså danskere, der blogger primært om roadtrips til USA – fantastiske blogs, når det kommer til content af høj værdi… man bliver nærmest fodret med tips og servicen mht. at besvare spørgsmål er helt i top 😉
Jeg startede med at følge Rene Frederiksens blog: ROADTRIPS i USA & CANADA for et par år siden: Renés blog er meget anerkendt og  super, men for kort tid siden fik jeg også øjnene op for USA rejsetips (på Facebook naturligvis), hvor den personlige kontakt er helt i højsædet – se også på Instagram… ikke mange følgere endnu, men det håber jeg at der kommer for der sidder en dygtig sidemanager bag… Tanya tror jeg nok at du hedder (brug ENDELIG dit navn mere på Facebook, så man ved hvem man kommunikerer med)…

 

2 dage før min afgang, faldt jeg over denne opdatering:

 

 

USA rejsetips

Der var jo naturligvis 110 % identifikation med målgruppen her 😉 Som du kan se sprang jeg til, for det var jo mig, der blev talt til (tryk på billede for at se samtale.

 

 

For at gøre den lange historie kort, så har USArejsetips nu fået sig en rigtig god ambassadør (jeg sidder jo her og blogger om dem) – fortæller vidt og bredt om den gode service, men det er bestemt ikke det hele – der mangler nemlig noget, som jeg synes er vældig overset på den danske ”socialmedia-scene” – nemlig fokus på BRUGER-GENERERET indhold (Bemærk at opdateringen som fangede min interesse OGSÅ er bruger-genereret).

 
Vi er meget ”PUSH-orienterede” i Danmark – vi mener med andre ord, at det altid er os selv der skal gøre det store arbejde, når det kommer til at skabe spændende indhold. Vi udtænker, skaber og skubber ud fra vores dertil indrettede platforme… til dem, som gider at lytte og lege med os.

 

Der findes altså også noget som hedder ”PULL” – og det er i min optik MEGET mere interessant, for her får vi primært andre til at skabe el. medskabe vores indhold – det lyder da lækkert, ikke? Hvis du er sådan én som har for lidt tid og måske mangler idéer til indhold, så lad da dine likere være en del af festen 😉

 

I praksis:
Tanya fra USA rejsetips, fik mig behændigt dirigeret ind på hvilket hashtag jeg kunne bruge på Instagram til min USA-tur – VUPTI! Dét er godt socialmedia-management! Dette enkle hashtag formidlede jeg straks videre til min søster, som allerede befandt sig i USA (i forbindelse med hendes pHd).

 

Hvad sker der så nu? Jamen nu feeder vi USA rejsetips med en mulighed for at skabe nemt indhold – billeder og dermed historier som er lige til at formidle videre… der er skabt en kontakt og mulig for at stille spørgsmål/takke for billederne…
Konklusion:
Skide godt stykke arbejde – veludført og egentlig slet ikke svært, for det handler jo bare om at kommunikere – at spørge ind, vise interesse – og sidst men ikke mindst anerkende likeren 😉

 

På Instagram blev jeg personligt ønsket en god rejse og igen anerkendt for mine billeder og PÆNT spurgt om de måtte repostes… Selvfølgelig må de dét… hvorfor sige nej, til én der spørger så pænt?

 

Til tvivleren – ja, jeg hører dig – selvfølgelig er det ikke lige nemt og enkelt inden for alle brancher, men kom i gang og forsøg dig med det… find DIN VINKEL på hvordan du kan aktivere dine likers… få dem i spil… der er kun én ”regel”: ”INTERESSÈR dig for din målgruppe” – hvis du gør dig umage for at finde ud af HVAD der interesserer dem, så er der kontakt – dét garanterer jeg…

 

Tak fordi du læste med – håber at der var inspiration at finde 😉

 

Hæng på – næste blogindlæg kommer fra NAPA Valley, Californien og handler OGSÅ om bruger-genereret indhold…

 

Kh.

 

Janne