Hvor mange skal se dine Facebookopslag?
“Nu ved jeg lige præcis hvad jeg skal poste på Facebook og hvordan jeg får masser af kommentarer og stor gratis rækkevidde på mine opslag”
Du startede måske din Facebookside en søndag aften…
Du har kigget lidt på hvad andre gør, prøvet at gøre noget lignende, men det virker sjældent for dig. Det virker ihvertfald meget “sporadisk”.
Jeg ser ofte at virksomhedsindehavere aldrig har sat sig ordentligt ind i grundelementerne omkring, hvordan Facebook fungerer og det er rigtig synd. Mange bruger en masse tid på at skabe indhold og opslag, som de får alt for lidt ud af, fordi publikummet simpelthen er for lille, for smalt.
Rent faktisk er der en meget kort rute til forandring, hvis du tager dette kursus og bliver klædt på til at skabe en masse realtioner og ikke mindst gratis rækkevidde, så du kommer ud til mange flere med dit gode indhold.
Arbejdsbyrden er stor i en travl hverdag og du bliver i tvivl om hvad du får ud af din tid.
Du føler at indholdet på Facebooksiden stritter i mange retninger, for hvad skal man egentlig slå op hvem er modtageren? Hvad reagerer de positivt på og hvad skaber salg?
Du føler dig presset i forhold til at skulle “være der” og får ofte dårlig samvittighed over ikke at gøre nok.
Du kan blive i tvivl om du overhovedet skal ha’ en Facebookside, man alle andre har den jo og det virker for dem.
Det er ikke svært – det SKAL ikke være svært. Faktisk vil jeg påstå at den kan være både nemt, sjovt og givende at “drive” en Facebookside og dét kan jeg lære dig, hvis du er med på at lære det vigtigste.
Din mor eller far hjalp dig sikkert med at lære at cykle og nu gør du det bare.
Lad mig lære dig at “lave Facebook”, så du bare kan det fremover med glæde og succes.
Det at få stor, gratis rækkevidde på dine Facebookopslag er ikke “kun” godt for din synlighed og salg. Det er også rigtig godt for din daglige motivation og arbejdsglæde.
På kurset arbejder vi f.eks. med:
Facebooks algoritme (det vigtigste at lære omend det lyder kedeligt, men det er det ikke).
Adfærden på Facebook: den måde som din målgruppe bruger Facebook på.
Omdrejningspunkt for indhold: hvad vil/kan du give dine likere for at de synes at det er interessant at interagere med dig – være aktive m.a.o.
Design af opslag: hvordan adfærdsdesigner du dine opslag, så flere vil kommentere, like, klikke og swipe.
Hvornår poster du dit indhold, så du “tækkes” algoritmen, hvilket er enormt vigtigt for din rækkevidde.
Kursusformen:
Individuelt kursus, hvor al undervisning/vidensoplæg er tilpasset dig og dine behov.
Jeg er naturligvis velforberedt og har sat mig ind i dine forhold inden vi ses.
PRIS:
Kr. 3.950,- ex. moms (for 3 timers sparring, som evt. kan deles i to).
Se ledige tider via “BESTIL HER” (eller send en mail ved særlige forespørgsler (f.eks. fyraftens- eller aftenkursus).
Kurset foregår på mit kontor i Aalborg eller via online via Zoom. Ønsker du at kurset skal foregår hos jer, så send mig en prisforespørgsel på mailto:janne@denskaevevinkel.dk
4 hurtige spørgsmål og svar:
Mange siger/skriver at det er umuligt at få god, gratis rækkevidde på opslag?
Det er er 100% ren “bullshit” for at være helt ærlig – det handler om evner helt enkelt. Hvis du ikke har redskaberne til at skabe rækkevidde på dine opslag, så sker det ikke. Hvis du lærer hvordan du gør, så kan du komme ud til tonsvis af gode, potentielle kunder.
Du skriver meget om "adfærdsdesign" - skal man have grafiske "skills" for at deltage?
Nej, “adfærdsdesign” er noget helt andet: det handler om, at designe dine opslag, så flere vil handle på dem. Det kan også vedrører noget “grafisk”, men det er kun en lille del her.
Laver du kun individuelle kurser?
Nej, jeg laver en del workshops (med max. 6 deltagere) i Aalborg – kig forbi og læs mere HER. Er I en større virksomhed, erhvervskontor, organisation eller bare en flok som gerne vil have at jeg kommer ud til jer og afholder et kursus, så kig forbi HER og læs mere om hvad jeg kan tilbyde, i hvilken form og andre praktiske oplysninger – det handler både om Facebook, Instagram og mobilvideokurser.
Må jeg medbringe en kollega eller samarbejdspartner?
Det kan du tro at du må – og endda uden at I skal betale mere. Jeg tror på, at dét at være flere om Facebookopgaven skaber dynamik og et godt flow, så fantastisk hvis I er to om opgaven. Er du solo-selvstændig og har en god samarbejdspartner, er I også velkomne til at dele kurset. Er I en større organisation, så bedes I kontakte mig for en specialaftale på janne@denskaevevinkel.dk
“Jannes meget store erfaring indenfor området skinner tydeligt igennem på kurserne, og Janne er altid opdateret med nyeste viden. Det er vigtigt indenfor dette felt, hvor der konstant er ændringer.”
Mette Poulsen, Morsø Erhvervsråd
“Janne siger sin mening, og det er befriende, når man ikke selv er Facebookfessor! Det er klart Jannes fortjeneste, at jeg stadig har en forretning i dag! Og så er hun jo bare et dejligt og ærligt menneske <3
Janne får mine varmeste anbefalinger!”
Mette Fuglsang Larsen, spisepsykologicoach