Hvor skal du hen med din Facebookside?

“Få skabt det rigtige fundament, retning og rød tråd – det lønner sig hver eneste dag fremover”

Du startede måske din Facebookside en søndag aften…

Mange har én så du ville/burde også ha’ én…

Bare rolig, så er du helt normal.

Siden 2010 har jeg som Facebookfessor kun mødt meget få, som har tænkt i strategi før de startede op. Ofte smed man Facebookopgaven over til en midlertidig praktikant eller måske blev den placeret hos firmaets IT-ansvarlige, for det var jo noget med “knapper”.

 

Jeg har til gengæld mødt rigtig mange, som tog fat på strategien senere – fordi de føler at:

N

Arbejdsbyrden er stor i en travl hverdag og du bliver i tvivl om hvad du får ud af din tid.

N

Du føler at indholdet på Facebooksiden stritter i mange retninger, for hvad skal man egentlig slå op hvem er modtageren?

N

Du føler dig presset i forhold til at skulle “være der” og får ofte dårlig samvittighed over ikke at gøre nok.

N

Du kan blive i tvivl om du overhovedet skal ha’ en Facebookside, man alle andre har den jo.

Lad mig lige starte med at gribe fat i den sidste…

Svaret er nej – man skal ikke nødvendigvis ha’ en Facebookside – kun hvis det giver mening.

Det handler lidt om branche – meget lidt faktisk…

Jeg vil nødig tale om B2B (Business-to-Business) og B2C (Business-to-Consumer) i dag – vi snakker “people-to-people” og dermed giver det næsten sig selv…

 

Vi vil se mennesker – vi vil handle med rigtige mennesker – vi vil handle med folk vi kan li’

Lyder det banalt? Det er faktisk ikke raketvidenskab overhovedet.

Så hvis du/I ikke evner/har lyst at kommunikere på sociale medier, så giver det faktisk ikke ret stor mening at være der.

Der skal afsættes tid og kærlighed og derfor handler det primært om at ha’ mennesker i virksomheden, som kan og vil arbejde med Facebook + bliver tilgodeset i tid af chefen.

Har du tid og lyst til at arbejde med at udvikle på evnerne, så anbefaler jeg en strategiworkshop (individuelt kursus) som et godt (og nødvendigt) fundament for det fremtidige arbejde.

 

Vi arbejder f.eks. med:

N

Målgruppe.

N

Målgruppepersona.

N

Omdrejningspunkt for indhold: hvad vil/kan I give jeres likere for at de synes at det er interessant at interagere med jer.

N

Til specifikke detaljer som sidens navn.

N

Adfærdsdesign/-psykologi = forståelsen for hvordan vi bruger Facebook, så du kan få folk til at gøre dét du gerne vil ha’ dem til.

N

Adfærdsdesign af indhold, som skaber relationer og salg.

Er I en større organisation tager vi også emner op omkring kommunikationsform, retningslinjer, medarbejderinvolvering, sikkerhed m.v.

Dit/jeres udbytte?
I får sat de helt rigtige rammer omkring det fremtidige arbejde med Facebook. I forstår mediet og forstår dén retning, som I skal tage i det daglige arbejde. Med andre ord finder I den røde tråd og fremover til arbejdet med jeres Facebook blive både nemt og sjovt – fordi I ved hvad I skal – med hvem I vil kommunikere og hvilken retning I skal i.

Kursusformen:

Individuelt kursus, hvor al undervisning/vidensoplæg er tilpasset dig og jeres behov.
Der veksles mellem decideret undervisning og praktiske strategilfaciliteringer. Jeg er naturligvis velforberedt og har sat mig ind i dine forhold inden vi ses.

PRIS:
Kr. 3.995,- ex. moms (for 3 timers sparring, som evt. kan deles i to).

Kurset foregår på mit kontor i Aalborg eller via Skype/Zoom. Ønsker du at kurset skal foregår hos jer, så send mig en prisforespørgsel på mailto:janne@denskaevevinkel.dk

N.B. Bemærk at der er en generel bestillingsformular for kursus uden dato (aftales pr. mail efterfølgende).

3 hurtige spørgsmål og svar:

Dét dér strategi lyder lidt "ophøjet" - er det svært?

I min sædvanlige form, trækker jeg elementerne ned til noget meget konkret og sørger hele tiden for at relatere til jeres forhold/branche/firma-DNA, så det giver letforståelig mening.

Laver du kun individuelle kurser?

Nej, jeg laver en del workshops (med max. 6 deltagere) i Aalborg – kig forbi og læs mere HER. Er I en større virksomhed, erhvervskontor, organisation eller bare en flok som gerne vil have at jeg kommer ud til jer og afholder et kursus, så kig forbi HER og læs mere om hvad jeg kan tilbyde, i hvilken form og andre praktiske oplysninger – det handler både om Facebook, Instagram og mobilvideokurser.

Må jeg medbringe en kollega eller samarbejdspartner?

Det kan du tro at du må – og endda uden at I skal betale mere. Jeg tror på, at dét at være flere om Facebookopgaven skaber dynamik og et godt flow, så fantastisk hvis I er to om opgaven. Er du solo-selvstændig og har en god samarbejdspartner, er I også velkomne til at dele kurset. Er I en større organisation, så bedes I kontakte mig for en specialaftale på janne@denskaevevinkel.dk