Markedsføring på Facebook

Hvem skal du henvende dig til og giver det overhovedet mening at bruge Facebook?

Måske?

Men kun hvis du ønsker at få gode kunder nu og på den lange bane – på Danmarks ubetinget største sociale medie Facebook (3,9 mill. brugere).

 

Ærligt, så kræver det noget af dig – en arbejdsindsats i det daglige, men også at du sætter dig ind i, hvordan Facebook fungerer, for én ting er, at ha’ en personlig profil på Facebook, noget helt andet er at markedsføre en virksomhed.

Hvis du er ny her på siden, så start lige med at se denne video med Ambassadørcirklen – en model, som jeg selv har skabt, for at du og andre bedre kan forstå, hvor du og I finder guldet på Facebook, og hvorfor markedsføring på Facebook handler mere om hjerte og relationer – fremfor stor pengepung og annoncer:

 

Giver det ikke god mening?

Det handler altså om, at dine likere skal ta’ dig ind i deres hjerte og ikke mindst hukommelse, så de baner vejen til den næste gode kunde… og den næste gode kunde… og fortsæt selv… 

Hvad er vigtigt for dig som virksomhed?

N

Du skal tage markedsføringen på Facebook seriøst som enhver anden opgave, for den er nøglen til dit drømmeliv som selvstændig

N

Du skal være bevidst om din målgruppe: hvem vil du gerne tiltrække som kunder og hvilket indhold vil du poste på din Facebookside for at tiltrække dem? (fremfor at skabe dårlig stemning)

N

Du skal (lære at) tilsætte din markedsføring den rette portion ”dig”, så vi lærer dig og din virksomhed at kende: får tillid til, at du er det rigtige valg – om vi selv skal bruge dig, eller anbefale dig til én fra vores familie, venner eller netværk

N

Du skal have en livline – én der hjælper dig på vej og et sted, hvor du kan få den viden, som er nødvendig, så du ikke spilder din dyrebare tid på markedsføring, som du ikke kommer nogen vegne med

Lyder det svært?

Det er ikke svært, når du har mig med som din personlige livline.

Hos mig er ”intet for småt eller for stort” og her findes der ingen ”dumme spørgsmål”, kun hjælp og forståelse, så hvis det skal være ”os to”, så kig endelig videre:

Individuelt kursus:

Uanset om du er nystartet, eller har været i gang længe, så kan det være en rigtig god idé at starte med et individuelt kursus/rådgivning:

Vi kigger din Facebookside efter i sømmene, finder ud af, om du har det rigtige fundament i forhold til valg af målgruppe, så din retning bliver nem og ukompliceret herefter.

Du kan læse mere om mine individuelle kurser her.

Workcamps:

Jeg tilbyder også nogle meget populære workcamps, som er temabaserede og meget konkrete, når det kommer til at tilegne sig redskaber til dit daglige brug:

– produktion af mobilvideo

– dagligt indhold & planlægning

– annoncer og meget mere

Prisen er lav og holdene er små og fordelingen mellem undervisning og ”gør-det-selv-på-stedet”, har gjort disse workcamps til en stor succes.

Du kan læse mere om mine workcamps her.

Klippekort:

Klippekort til min hjælp og support er et andet og meget populært valg her hos mig. Du får adgang til min hjælp, viden og sparring i ”mundrette bidder”.

Det kan være, at du står med et konkret problem? En kritisk kommentar? Behov for inspiration og gode idéer til opslag og kampagner?

Listen kan være lang, men hjælpen er nær og nærværende, når du har brug for den.
Et klippekort giver tryghed, god mavefornemmelse og ikke mindst god nattesøvn.

Du kan læse mere om mine klippekort her.

Forløb:

Drømmer du om at blive sådan én som mig?

Eller kan mindre gøre det?

Jeg laver gerne opkvalificeringsforløb for dig, som er ledig og ved, at en stor viden om sociale medier, kan give dig dit næste drømmejob. Eller dig, som gerne vil være selvstændig og arbejde med sociale medier, som jeg gør.

Kontakt mig på janne@denskaevevinkel.dk for tilbud og priser.

Videoproduktion:

Ønsker du at få en flot video til dit Facebookcover? Eller løbende produktion af video og diasshow, så har jeg en rigtig dygtig samarbejdspartner i mit team, som hjælper mig med at lave den/de helt rigtige video’er som passer til dig og din virksomhed.

Link til samarbejdspartner kommer snart

Social media management:

På dansk vil jeg kalde det en sidepasser.

Har du brug for daglig hjælp til at lave opslag på din Facebookside? Billeder og små videoer? Måske en annonce eller boost? Besvare henvendelser og kommentarer?

Måske har du travlt i din dagligdag eller måske har du erkendt at din målgruppe ligger for langt væk fra dén type, som du selv er, så kan det give god mening at få hjælp til opgaven.

Kontakt mig på janne@denskaevevinkel.dk, så finder vi en god løsning til dig sammen med min gode samarbejdspartner, som løfter det daglige arbejde med din Facebookside.

Jeg håber, at du fandt hvad du søgte, ellers er du naturligvis velkommen til at kigge dig omkring – du kan jo tjekke mig nærmere ud, hvis du er i tvivl om vores kemi vil passe sammen.

3 hurtige spørgsmål og svar

Mine børn er megaseje til sociale medier, kan jeg ikke bare få dem til at hjælpe mig?

Med alt ære og respekt for dine børns digitale færdigheder, så handler dette om markedsføring og salg, viden om menneskers adfærd, så medmindre dine børn har en uddannelse indenfor området, så kan det blive dyrt at fravælge en professionel.

Er Facebook ikke blevet for ”gammelt og slidt” som medie? Jeg synes, at alle mine venner siger, at de ikke gider at være der mere

Facebook er blevet denne tids ”Se & Hør” – forstået på den måde, at vi helst ikke vil indrømme, at vi er afhængige af Facebook og bruger det, så derfor taler vi det ofte ned.

Faktum er, at Facebook er blevet en fast og integreret del af de fleste danskeres hverdag: vi tjekker ofte Facebook nærmest før vi slår øjnene op og som det sidste, før vi går i seng. Vores adfærd mht. hvad vi liker og kommenterer på ændrer sig dog hele tiden, og dér har jeg min store berettigelse som din livline, for jeg har altid ”fingeren på pulsen” og ved, hvordan du bedst skaber relation til dine likere. Facebook er – uden sammenligning – dét medie, som har den bedste platform til at skabe markedsføring, fordi Facebook hele tiden udvikler på mulighederne.

Hvis jeg er usikker på, om du er den rigtige for mig, Janne, hvad gør jeg så?

Du sender mig såmænd bare en mail på janne@denskaevevinkel.dk, så aftaler vi en uformel telefonsnak, så vi lige kan mærke hinanden an og afstemme kemien. Dét er ligeså vigtigt for mig som for dig, at vi er et godt match.

Vi bruger Janne som ekstern rådgiver og sparringpartner på Jutlander Banks facebookside. Og selv om det ikke er Janne, der varetager den daglige drift af siden, bidrager hun løbende med engagement, store tanker og skæve ideer.

Janne er en jordnær nordjyde, der ser muligheder i stedet for begrænsninger og altid med udgangspunkt i et forretningsmæssigt perspektiv.

Jeg kan varmt anbefale Janne, der ikke blot er en kreativ og passioneret ildsjæl. Janne bidrager i vores samarbejde også med stor viden og erfaring når det handler om annoncering og tekniske muligheder på de sociale medier.

Orla Kjær Christensen

Marketingschef, Jutlander Banks hovedsæde, Aars