Foredrag – Inspiration med en skæv vinkel og humor
“Gå hjem med hovedet fuld af nye, spændende input og maven fuld af gode fornemmelser”
Foto: Puk Damgaard Jensen, https://www.facebook.com/memoriesbyfo2grafen/ , Musikkens Hus, Aalborg, 3. marts 2020
Jeg holder ofte foredrag og inspirationsoplæg om Facebook’s og Instagrams muligheder – og iklæder mig i den forbindelse den kasket, der hedder ”standup-fessoren”. Mine foredrag er nede på jorden og til at forstå – og krydret med masser af humor, så de er underholdende, samtidig med, at I som tilhørere lærer en masse!
Har du lyst til at opleve standup-fessoren live, så kontakt mig for at høre mere om mulighederne for at booke mig til et foredrag.
Jeg kan eksempelvis byde på følgende foredrag:
Peptalk til organisationen:
Målgruppe: en virksomhed/-er som har brug for opbakning fra medarbejdere og ledelse til den sociale markedsføring.
Mange virksomheder – og, må vi jo indrømme, især mange virksomhedsledere – har stadig en stor portion skepsis mod at bruge Facebook i deres markedsføring og kommunikation med kunder. Kan det nu betale sig? Giver det noget salg på bundlinjen? Kan resultatet stå mål med investeringen i tid og penge?
I foredraget her fortæller jeg på underholdende og levende vis, hvordan Facebook kan gøre en forskel – og hvordan man kan få Facebook forankret i hele virksomheden, så alle er med til at skabe og levere det gode indhold, som kan skabe masser af ambassadører og mersalg for netop jeres virksomhed.
Netværksforedraget
Målgruppe: en flok virksomheder, der sammen gerne vil lære noget nyt
Facebook – er det ikke bare noget med en masse billeder af kattekillinger, mad og fodbolddrenge? Kan man virkelig bruge det til noget som virksomhed?
I mit Facebookforedrag får I en god portion inspiration til, hvilken forskel Facebook kan gøre – og hvordan I kan bruge mediets muligheder aktivt i lige netop jeres branche(r). Jeg giver gode eksempler – og nå, ja, der kommer da nok også nogle eksempler på, hvordan man absolut IKKE skal gøre – med mindre man altså vil give andre et godt grin.
Facebook og Emotionelle Kundetyper®:
“Skaber du aversion eller kærlighed på sociale medier? Få en genvej til loyale kunder”.
Målgruppe: virksomheder (små og store) som er nysgerrige på hvilke virkemidler og triggere de skal bruge for at få succes på sociale medier.
Skal man som virksomhed være til stede på alle sociale medier? Giver det mening både mht. succes og resultater?
Kan man ligefrem skade sit brand ved at være til stede og agere på specifikke sociale medier? Ja, det kan man godt, og valget bliver meget nemt og enkelt, når man først kender til de 4 emotionelle kundetyper® og tør at tage et valg.
Du får inspiration til at tænke i kundetyper (emotionel segmentering) og får en masse inspiration og viden om, hvorfor nogle opslag bliver elsket af nogle og hadet af andre og ikke mindst, hvordan din virksomhed undgår at skabe aversion på sociale medier, men i stedet for skaber kærlighed til dit brand, loyale ambassadører og de rigtige kunder.
N.B. Jeg er certificeret i Emotionelle Kundetyper®.
Facebook og e-handel
Målgruppe: Webshopindehavere
Vil du nøjes med at bruge det store, sorte, sultne hul, der hedder Google Adwords? Eller vil du nå ud til og skabe kunder på en helt anden måde – der oven i købet er SJOV, NEM og HURTIG – og ofte kun koster en brøkdel af, hvad Adwords koster?
I foredraget her fortæller jeg, hvordan du som webshopindehaver har nogle helt unikke muligheder på Facebook for at få vist dine produkter frem, skabe kendskab til din (naturligvis fantastiske) kundeservice – og få flere kunder i butikken. Det handler blandt andet om, hvordan du kan bruge Facebook til at skabe tillid omkring dig og din webshop, da dine kunder får sat ansigt på – service, tryghed og tillid er nøgleordene + en snas omkring re-marketing mulighederne i Facebookannoncering.
Facebook og mobilvideo
Målgruppe: virksomheder (små og store) som er nysgerrige på hvad video kan tilføre deres markedsføring på sociale medier.
Har du bare lidt styr på Facebooks algoritme, så ved du allerede at du får masser af gratis visninger på Facebook alene ved at bruge video i dine opdateringer. Derudover er video fantastisk til at skabe formidabel kundeservice, forstærke relationer, skabe langtidsholdbare ambassadører og meget andet, som du slet ikke havde tænkt på.
I foredraget får du masser af input og idéer til brug af video i din firmakommunikation og markedsføring. Du kan evt. få en smagsprøve på, hvor nemt det er at lave mobilvideo og redigere det direkte på mobiltelefonen (afhænger af antallet af deltagere). Der er også mulighed for at skabe inspiration til kommunikation med nudging – adfærdsdesign, som er en rigtig spændende og effektfuld måde at kommunikere på, når du vil skabe forandring f.eks. intern i jeres organisation eller hos brugere/borgere.
Skræddersyede foredrag
Jeg laver også gerne et skræddersyet foredrag til dig og din virksomhed/organisation/netværk – kontakt mig og fortæl lidt om jer selv, så skruer jeg en underholdende og lærerig aften sammen til jer.
Kontakt mig på janne@denskaevevinkel.dk for at høre nærmere om priser og forslag til indhold.

“Jeg kan klart anbefale Janne som oplægsholder. Hun mestrer kunsten at gøre et fagligt indhold tilgængeligt for hendes tilhører på en nærværende og vedkommende måde.
Hun er skarp, autentisk og troværdig – og hun udstråler en ro som kun en kompetent og erfaren foredragsholder kan.”