Kunderejsen

“Kend din drømmekundes rejse og sælg mere til flere”

…Opdateres…

Vores samarbejde med Janne startede tilbage i 2015, hvor Globaltools havde været i gang i 5 år – vi var undertegnede og 2 mand ansat og siden er det gået stærkt.

I dag har vi rundet vores 10 års jubilæum, flyttet i nybygget domicil og er en vækstvirksomhed med 15 ansatte, 2 Gazellepriser m.v.

Vores rejse med Janne har haft udgangspunkt i blive skarpe på vores forretningsberettigelse i markedet, vores kernekunde og kunderejsen, hvor alle udviklingspunkter er blevet endevendt:

  • Idéoplæg og skabelse af et loyalitetsunivers til den grønne kernekunde (def.: Institut for Kundetyper) indeholdende bl.a.:
  • Opbygning af loyalitetsskabende mailserier.
  • Opbygning af YouTube-kanal/videobibliotek med både videoguides og conentbaserede video’er.
  • Opbygning af artikelbibliotek.
  • Opbygning af fællesskab på Facebook.

Senere udbygning til Sverige og Norge med hensyntagen til kulturforskelle.

Integration og forankring af de kundebaserede værdier hos personalet.

Alle procedurer/kunde-touchpoints – online som fysiske – er blevet analyseret og optimeret til have en vigtig rolle i kunderejsen – med målet om at skabe den loyale kunde, som genkøber samt anbefaler Globaltools til sit netværk.

Alt samarbejde er fundet sted på konsulentbasis via sparring, rådgivning, workshops, undervisning, faktisk udførsel m.v.

Vi anbefaler på det varmeste Janne, da hun med både faglighed og personlighed evner at omfavne forskelligheden hos både vores kunder og vores medarbejdere, og samle det til et fælles mål om at gøre oplevelsen bedre – både kundeoplevelsen og arbejdsglæden.

Janne kan kommunikerer med både manden på gulvet og alle derudover. Det har derfor været en spændende og lærerig oplevelse at have fokus på virksomheden fra en kant, der ikke lige handler om drift, salg og maskinrum.

Som ekstern konsulent har Janne været meget fleksibel og bidraget med erfaring og kompetencer som vi har kunnet bruge i de forskellige forløb.

Som sparringspartner kan Jannes forskellighed fra vores normale færd i værktøjsverdenen være befriende og hendes altid lavpraktiske tilgang, med håndgribelige tiltag er en god måde hele tiden at flytte sig små skridt mod et fælles mål.

Stefan Berg

Direktør, Globaltools.dk