Adfærdsdesign

“Skab opslag der gør folk aktive – design opslag, så folk gør dét du vil ha’ dem til: købe, tilmelde sig nyhedsbrev, webinar m.v.”

At skabe en påvirkning og ændring af ønsket adfærd.

Begrebet “adfærdsdesign” og “nudging” bliver ofte brugt i flæng, og handler kort sagt om at bruge forskellige redskaber: visuelle- og kommunikationsmæssige – til at skabe en handling eller en forandring, som man ønsker.

Med andre ord, så kan du lære at bruge enkle greb, som gør at du bevidst får skabt større handling på f.eks. dine opslag på Facebook og Instagram. Handling kunne f.eks. være:

N

Handling i form af større interaktion: flere likes, delinger, kommentarer m.v.

N

Handling i form af direkte salg af produkter/ydelser ved opslag på Facebook og Instagram.

N

Handling i form af direkte salg af produkter/ydelser ved brug af Facebookgrupper.

N

Handling i form af tilmeldinger til nyhedsbrev, freebie.

N

Handling i form af tilmeldinger til webinarer og Facebook/Instagram LIVE.

N

Handling i form af tilmeldinger gratis, uforpligtende (salgs-) samtaler.

Salg af et fysisk produkt eller ydelse, kræver at du sætter dig ind i salgets psykologi, prisers betydning for dit brand, pakning af produkter/ydelser, så de er mere attraktive, men også giver dig en kvalitetssikring.

Din målgruppes følelsesmæssige triggere: hvordan sælger du fordi målgruppen føler sig mødt, føler sig bekræftet og tilfredsstillet.

Lyder det kompliceret? Det er det ikke – det er “bare” en disciplin, som kan læres via brug af simple redskaber og tjeklister.

Derudover er det en stor misforståelse, at fordi noget er gratis, så behøver man ikke at lave en salgsindsats. Jo, det gør man og jo tidligere du erkender det, jo sjovere og mere guldbelagt bliver din vej til at opnå dine drømme.

Lær at skabe en markedsførings-sti – en kunderejse via brug af adfærdsdesign – det er både sjovt og meget tilfredsstillende, når man lærer at “sælge uden at sælge”.  Kunderne finder selv de produkter og ydelser, som du tilrettelægger for dem.

Udover 10 års erfaring med at bruge adfærdsdesign på sociale medier, har jeg en uddannelse i Adfærdsdesign & Nudging og er selv vild med at bruge disse redskaber, som forenkler ens verden og kombinerer det visuelle med kommunikationen i ord.

 

Redskaberne kommer i spil på både individuelle kurser, workcamps, klippekort, udekurser og foredrag.