foto 24Sterling Vineyards – Napa Valley, Californien

 

Ja, vi fortsætter lidt indenfor oplevelsesøkonomien…

 

På denne vingård i Calistoga, Napa Valley…

 

Her fanger man allerede folks opmærksomhed i indgangspartiet – her hvor folk ofte står og venter på deres gruppe el. venter i billetkø – SMART!

 

Man bliver præsenteret for denne tavle og det er jo GUF for de nysgerrige, ikke?

 

 

foto 14

 

HVAD handler det om? Det fede er jo at det IKKE handler om VIN – vores ”reklame-parader” sænkes øjeblikkeligt, for vi fornemmer let underholdning!

(det viser sig at der er en forbindelse til en galleridel som også hører til vingården).

 

 

 

 

 

Se hele historien bag projektet her via TED og Candy Chang – tak til Michelle Hviid for at gøre mig opmærksom på video’en via billede på Instagram og fremlysning på Facebook!

 

 

 

SUCCESKRITERIER:
Banalt, nemt – alle kan være med! – Det tager få sekunder og det er sjovt !
Der ligger 400 vingårde i Napa Valley og det er svært at adskille dem fra hinanden, hvis man ikke kender de forskellige brands, men her får man indtryk af humor og rare mennesker – HUSK: people BUY people…

 

foto 29

TIPS fra mig til forbedring:

 

GRATIS WIFI:
Det er et MUST hvis du vil ha’ folk involveret og få dem til at skabe indhold!
Specielt indenfor oplevelsesøkonomien, hvor der er mange turister som ”ømme” i forhold til dataforbrug.
Det er naturligvis ikke nok at ha’ GRATIS WIFI – du skal også kommunikere det ud – fortælle/VISE folk hvad du gerne vil ha’ dem til at gøre med det!

 

Vil du ha’ folk til at bruge de rigtige (DINE) hashtags, så VIS dem hvilke de nemt kan bruge – det er ”hjælp til selvhjælp” 😉

 

Det skal være nemt at finde en facebookside – servicér altid folk med BÅDE en URL-adresse OG en QR-kode, så er der til alle, alt efter smag og temperament.

 

Personligt arbejder jeg meget med at forbinde ”offline” med ”online” – når du er så privilegeret at ha’ personlig/fysisk kontakt med mennesker, så vær bevidst om at bruge denne kontakt til at folk til at forbinde sig online med dig, så du har skabt den første basis for en fremtid relationsopdyrkning.

 

Hvordan kunne DU på en enkel måde skabe overraskelse, interaktion og brugerdrevet INDHOLD? 

 

Hej for nu fra Californien,

 

Janne, facebookfessor med hang til oplevelser

Facebook Kommentarer