Hvad betragter DU dig selv som? Sideadministrator på Facebook? Sidemanager på Facebook? Idémager på Facebook? Det kan faktisk godt ha’ en del at sige, mht. din selvopfattelse og dermed dit virke – altså HVAD du kalder dig selv – hvordan du anskuer dig selv og DIN rolle!

Når vi taler om dét dersens indholdsbaserede markedsføring [CONTENT MARKETING] – markedsføring baseret på relationer på sociale medier, så bliver det nogen gange ALT for svært for de mange!

Du skal IKKE hænge i bremsen – du skal ikke føle at det er svært – du skal ikke kæmpe en ulige kamp!

11090684_s (2)DU skal IKKE RYKKE HÅRET af dig selv!

Du skal IND i kampen! – Du skal ha’ det skide sjovt – du skal grine hele vejen til den næste ambassadør – den næste kunde! – fordi du ikke kan lade være og fordi du har en fest som idémager på DIN facebookside!

Mange tror at det handler om at ha’ et naturtalent – en stærk kreativ side! Ja, det er ikke en ulempe, men alle med et grundtalent for kommunikation (kan du tale og skrive?) kan via nogle RET simple værktøjer, udvikle deres egen IDÈGENERATOR!

Det handler om FOKUS – om at sætte sig ind i HVAD din målgruppe kan li’ – hvad de kan bruge! – Hvad der giver dem værdi!

Om IKKE at tale om produkter,ydelser, tilbud i ét væk – men om HVAD du kan pakke UDEN på selvsamme!

Om hvordan du får skabt TILLID om dit brand, din personlighed, dit firma!

3 TIPS til at skabe idéer på den nemme og sjove måde:

1. Brug TID på at researche på din målgruppe! Hvad interesserer de sig for? Hvad giver dem værdi?

2. Grav ned i EGEN viden – brug din ”indre fagnørd” og omsæt dig selv i små bidder!

3. Arbejd i tema’er! At skabe indhold indenfor en ramme gør dit liv meget lettere!

Dernæst handler det om indpakning af dit INDHOLD!


Du er ikke den eneste der står dérpå perron’en og deler GRATIS ud af din VIDEN, HUMOR m.v. – så du skal igennem med DIT budskab – på DIN måde!

Når du HAR fået idéen til den gode opdatering (eller en hel serie), så kører din hjerne helt automatisk idéen igennem de 3 sociale triggere:

1. Selv-iscenesættelse!

2. Nysgerrighed!

3. Humor!

Ad 1:
Det er IKKE dig, der skal iscenesætte DIG selv (din virksomhed)! Du skal tænke på, hvordan dine LIKERE kan iscenesætte sig selv via dine opdateringer!

Ad 2:
Du skal være bevidst om, hvordan DU trigger dine LIKERES NYSGERRIGHED – og får dem til at handle på dine opdateringer!

Ad 3:
Du skal være bevidst om, hvordan du bruger HUMOR til at få dine LIKERE til at føre dit BUDSKAB videre ud i den virale verden!

Ofte får jeg at vide at jeg har fået en KREATIV GAVE – at idéerne bare springer bare ud af min hjerne! Det lyder RET magisk, ikke? Lad os punktere myterne – jeg bruger egne redskaber på mig selv! Jeg har sikkert et grund-talent for at idéudvikle, men som alle andre, har jeg også brug for rammer – for benzin til min IDÈGENERATOR!

20049722_s (2)Står du ude i ørkenen uden benzin?
Kører DIN facebookside tør for idéer?
Trænger du til NY inspiration?
Mangler du arbejdsglæde som idémager på din facebookside?

Få masser af VIDEN og SKÆVE VINKLER kombineret med go’ kaffe og netværk:

Kom med på mit NYE Facebookkursus: IDÈ generatoren [Få din egen]!

Kurser med FÅ deltagere, undervisning i ØJENHØJDE og med øje for DIG!

Mange hilsner

Janne

 

 

Facebook Kommentarer