OPFØLGNING + EKSTRA TIPS

Sådan trækker du en random (og retfærdig vinder) af din Facebookkonkurrence:

Jeg har valgt at bruge Den Heldige Kartoffel (som er helt GRATIS, dansk software).

Som du kan se, så er det super nemt, når du først har tilknyttet din side. Du kan vælge imellem flere forskellige parametre, som værende afgørende for lodtrækningen.

BONUS er at du får mulighed for både at skrive en kommentar til vinderens opslag + en generel kommentar på selve konkurrenceopslaget – det virker og det er nemt.

Udover ovenstående, kan du f.eks. også bruge.

  1.  Comment Picker.
  2.  Fanpage Karma.
  3.  Random Org.

 

KONTAKT af vinder(e):

Personligt plejer jeg at lave et opslag med vinderen, så alle kan se, at konkurrencen er afgjort og at den er reel (der findes mange humbug-konkurrence på Facebook):

2016-01-03_16-15-12

Her får jeg hurtigt kontakt til vinderen, men hvis hun IKKE havde meldt tilbage, har jeg også mulighed for at skrive i kommentartråden (i moderopslaget) el. sende en intern besked (på vegne af min side):

2016-01-03_16-17-51

 

TEASERE:

I forbindelse med større konkurrence (el. jævnlige konkurrencer) – f.eks. sammenhængende konkurrencer som en jule- og/eller adventskalender, kan det give god mening at bruge en BEGIVENHED som TEASER!

2016-01-03_15-12-20 Efter at Facebook har lavet knappen: ”interesseret” som et supplement til ”deltager” er langt flere blevet villige til at klikke sig ind på en begivenhed og synligheden er stor – dels i newsfeedet – altså der er stor synlighed når ens venner klikker ”interesseret el. deltager” = skaber synlighed og tiltrækker flere.

NÅR du har fået folk til at klikke på ”interesseret/deltager”, så har du RENT skud igennem til dem. Underforstået du skal IKKE tilkæmpe dig en plads i newsfeedet og ”slå” Facebooks algoritme – NEJ – deltagerne får en notifikation HVER gang du poster noget i begivenheden. Det er værdifuldt, men sørme også værdifuldt at være opmærksom på, at du kan lynhurtigt komme til at virke spam’ende i din adfærd, så tænk dig godt om mht. hvor ofte du poster noget og dermed forstyrrer folk – pir’ nysgerrigheden 😉

Vil du vide mere om om hvordan man afholder kreative og ikke mindst EFFEKTIVE konkurrencer – via begivenhed ELLER Facebookvæg, så kontakt mig på janne@denskaevevinkel.dk eller bestil dit helt eget individuelle kursus lige HER!

De bedste konkurrencehilsner

Janne, Facebookfessor siden 2010.

Redigeret 24.01.22

** DISCLAIMER ** – det er altid op til dig selv – som erhvervsdrivende at holde dig opdateret på lovgivningen på området. Dette blogindlæg er blot en vejledning.

Facebook Kommentarer