OPFØLGNING + EKSTRA TIPS

Sådan trækker du en random (og retfærdig vinder) af din Facebookkonkurrence:

socialpunch1

Jeg har valgt at bruge Social Punch (som er helt GRATIS at bruge).

Som du kan se, så sætter jeg URL’en på selve moderopslaget ind i softwaren (hvis du er I tvivl om, hvordan du finder URL’en på et specifikt opslag, så kig med i tidligere blogindlæg HER).

Du kan selv vælge kriterier for udvælgelsen (kommentarer, likes, reactions) og hvor mange vindere du ønsker at udtrække.

BONUS ved Social Punch er at du får lov til at oprette en VINDERSIDE, hvor du kan vise din konkurrencer = tillidsvækkende + du kan dele tiden på din Facebookside, når du afslører vinderen (erne) – se et eksempel her:

socialpunch2

KONTAKT af vinder(e):

Personligt plejer jeg at lave et opslag med vinderen, så alle kan se, at konkurrencen er afgjort og at den er reel (der findes mange humbug-konkurrence på Facebook):

2016-01-03_16-15-12

Her får jeg hurtigt kontakt til vinderen, men hvis hun IKKE havde meldt tilbage, har jeg også mulighed for at skrive i kommentartråden (i moderopslaget) el. sende en intern besked (på vegne af min side):

2016-01-03_16-17-51

 

TEASERE:

I forbindelse med større konkurrence (el. jævnlige konkurrencer) – f.eks. sammenhængende konkurrencer som en jule- og/eller adventskalender, kan det give god mening at bruge en BEGIVENHED som TEASER!

2016-01-03_15-12-20 Efter at Facebook har lavet knappen: ”interesseret” som et supplement til ”deltager” er langt flere blevet villige til at klikke sig ind på en begivenhed og synligheden er stor – dels i newsfeedet – altså der er stor synlighed når ens venner klikker ”interesseret el. deltager” = skaber synlighed og tiltrækker flere.

NÅR du har fået folk til at klikke på ”interesseret/deltager”, så har du RENT skud igennem til dem. Underforstået du skal IKKE tilkæmpe dig en plads i newsfeedet og ”slå” Facebooks algoritme – NEJ – deltagerne får en notifikation HVER gang du poster noget i begivenheden. Det er værdifuldt, men sørme også værdifuldt at være opmærksom på, at du kan lynhurtigt komme til at virke spam’ende i din adfærd, så tænk dig godt om mht. hvor ofte du poster noget og dermed forstyrrer folk – pir’ nysgerrigheden 😉

Vil du vide mere om om hvordan man afholder kreative og ikke mindst EFFEKTIVE konkurrencer – via begivenhed ELLER Facebookvæg, så kontakt mig på janne@denskaevevinkel.dk eller bestil dit helt eget individuelle kursus lige HER!

De bedste konkurrencehilsner

Janne, Facebookfessor siden 2010.

Redigeret 19.01.19

** DISCLAIMER ** – det er altid op til dig selv – som erhvervsdrivende at holde dig opdateret på lovgivningen på området. Dette blogindlæg er blot en vejledning.

Facebook Kommentarer