PUST og HOLD liv i dine konkurrencer!

9930546_s

Puuuuuuuuust og du har flere nye deltagere…

Puuuuuuuuust igen og du har MANGE flere deltagere…

HUSK at du ikke skal BARE skal puste, men mere om dét senere 😉

Ét opslag på en konkurrence er ALT for lidt, hvis du skal have noget ud af din investering i præmie og tid.

Jeg ser ofte genopslag á la:

”HUSK at deltage i vores konkurrence – deltag på opslag nr. 3 på vores Facebookside”

ÆRLIGT? Ain’t gonna happen!

HVORFOR? Fordi (stort set) INGEN går ind på en Facebookside – hvis du vil SES, så SES du i folks newsfeed – PÅ MOBIL – til rette tid – ja, dér, hvor jeg er på 😉
(adfærden er SÅ anderledes end på f.eks. et website = VIGTIG VIDEN!)

Så skal du ha’ MERE opmærksomhed (=flere deltagere) på din konkurrence, så er det DIT ansvar at sørge for at lave nogle genopslag – ikke bare noget á la ”HUSK at vi stadig har en konkurrence kørende….” – nope, gør dig umage og gør det lidt mere interessant for dine likere 😉

F.eks.

GÅDE-HYPE:

2015-12-11_16-23-35

I dette tilfælde (og mange andre) så handler det om at få LEGEN ind…

Kan jeg få folk til at lege med? Det er jo spændende – dette screendump er taget FØR offentliggørelsen… så udover oplægget handler det en masse om timing m.v.

 

Indlysende at LEGE her, fordi det er et spil, som er præmie, men LEG gør sig alle steder på Facebook!

FOLK ELSKER AT LEGE – de er på ”FJÆSEN” fordi de har lyst til at være SOCIALE og ha’ det sjovt – det er ALTID vigtigt at huske – så LEG med dem…

SELFIE-HYPE:

2015-12-11_16-26-29

Det er naturligvis ikke “selfie’en” som sådan der gør det, men mere dét at vise at man rent faktisk FÅR sådan et fedt sæt “briller-næse-skæg-sæt” med i spillet – det er da det hele værd, ikke?

Det hjælper også ALTID at turde at sætte sig selv i spil – her er det ihvertfald IKKE på en popsmart måde, men mere “jeg-tør-godt-ta’-pis-på-mig-selv-måde”!

KLOGE-ÅGE-HYPE:

2015-12-11_17-41-02

En NY vinkel på spillet – vendt ud mod JER – hvem har IKKE en “Kloge-Åge” i familien?

Det er NEMT at svare på – det er IKKE kommercielt, men bare sjovt og så begynder folk jo at tagge deres venner – helt af sig selv…

IGEN: dybdelink til det oprindelige konkurrenceopslag, så ALLE besvarelser på selve konkurrenceopslaget lander i kommentartråden på “moderopslaget”.

Hvis du IKKE ved, hvordan man laver sådan et LINK til moderopslaget, så se VIDEO HER!

…og der kommer flere HYPES/genopslag – hold øje med konkurrencen HER!

12290115_s

ALLE besvarelser bliver altså “TRAGTET” ned i det oprindelig konkurrenceopslag (moderopslaget)!

Dette har en kæmpe betydning i dét øjeblik, hvor du skal trække en vinder af konkurrencen.

HUSK at vi har med mennesker at gøre, så derfor skal du nogle gange være dem behjælpelige med lige at advisere/forklare at man for at deltage SKAL skrive i den oprindelige tråd! Specielt hvis du aldrig har brugt denne metode på din Facebookside før.

2015-12-11_17-48-41

 

 

 

 

BONUSTIP:

Ophæft konkurrenceopslag i toppen.

2015-12-11_18-02-21

 

Så kan de få, som kommer ind på selve siden nemmere finde konkurrenceopslaget.

 

 

 

 

VARIGHED på en konkurrence:

Jeg får ofte spørgsmålet: “hvor lang tid skal en konkurrence vare”?

Det er et rigtig godt spørgsmål!

Folks manglende succes bunder ofte i alt for kortvarige konkurrencer: opslag om morgen – konkurrence slut om eftermiddagen (det er simpelthen begrænset, hvor mange der kan nå at se opslaget/deltage).

Når du nu har lært, hvordan du holder liv i en konkurrence, kan du sikkert sagtens se billedet af, at en konkurrence sagtens kan være 7-10 dage, ikke?

Du kan lave opslag om konkurrencen hver 2. el. 3 dag, så der også er plads til andet indhold – husk at ikke alle er lige vilde med konkurrencer, så du skulle nødig skræmme folk væk fra din side med at “kamp-opdatere” om konkurrencen.

Du kan naturligvis også booste dine konkurrenceopslag, men hvorfor betale til Facebook, hvis du kan få samme effekt og rækkevidde GRATIS?

NÅR/HVIS du booster, som jeg har gjort lidt her – så KLIK på dér, hvor du ser, hvor mange opslaget er nået ud til – så får du denne statistik til rådighed:

2015-12-11_18-11-48Udover de “positive” stats, kan du også holde øje med evt. negativ feedback – som jeg har fået her:

Ikke unormalt når man vælger at promovere opslag til andre, end dem, som har liket ens Facebookside – MEN – ingen spamanmeldelser – dem skal du holde ekstra godt øje med.

 

 

Håber at du kan bruge mine TIPS omkring Facebookkonkurrencer til noget – DEL dem gerne med andre 🙂

Kh.
Janne

** DISCLAIMER ** – det er altid op til dig selv – som erhvervsdrivende – at holde dig opdateret på lovgivningen på området. Dette blogindlæg er blot en vejledning.

I næste blogindlæg skal jeg nok skrive lidt mere konkret om??? – Kom gerne med idéer på min Facebookside!

P.S.
Hvis du vil vide mere om REGLER for afholdelse af konkurrencer på Facebook, så kig forbi mit blogindlæg om hvad man må, ikke må og hvad der kan være smart at tænke på.

P.P.S.
Har du brug for hjælp, indspark, inspiration til bedre Facebookkonkurrencer, indhold, synlighed, rækkevidde, kreative idéer, så se HER!

N.B. Præmien i den pågældende Facebookkonkurrence er sponsoreret af www.verdenssjovestespil.dk

 

Facebook Kommentarer