Instagram-markedsføring

– Når du vil bruge nogle af nutidens mest effektive SoMe-værktøjer.

Er du en af de mange virksomheder og selvstændige som lige nu spørger sig selv:

    N

    Hvordan kommer jeg i gang med at bruge Instagram i min markedsføring?

    N

    Er Instagram relevant i forhold til vores målgruppe?

    N

    Hvordan bruger jeg bedst reels og stories til min virksomhed?

    N

    Kan man virkelig sælge produkter og ydelser på Instagram?

    N

    Kan man komme nogen steder på Instagram uden at skulle betale i dyre domme for annoncering?

    klippekort, www.denskaevevinkel.dk, fessorhjælp,

    Så er du kommet det rette sted hen.

    Få succes med din Instagram-markedsføring (og ha’ det sjovt imens!)

     

    Er Instagram-markedsføring så relevant for mig?

    Lad os først og fremmest slå fast: Instagram er en relevant og vigtig markedsføringskanal for langt de fleste typer virksomheder og selvstændige.

    Men ligesom ved alle andre former for markedsføring kræver en indsats på Instagram:

    At du er bevidst om din strategi (herunder evt. samspil med din/jeres indsats på Facebook)

    At du dedikerer tid til at lave godt indhold

    At du sætter dig ind i de tekniske og kommunikative virkemidler, der kan give dig succes

    At du løbende følger op på, om din indsats giver resultat.

    Det gælder, uanset om du er SoMe-medarbejder/-ansvarlig i en virksomhed/organisation, eller du er selvstændig, som har ”markedsføring” som et af mange punkter på den daglige to-do-liste i en travl hverdag.

    Og bare rolig – Instagram er faktisk ikke sværere end som så – især ikke, hvis du har en som mig til at hjælpe dig på vej.

    Sådan kan jeg hjælpe dig til god markedsføring på Instagram

    Uanset om du foretrækker åbne kurser med masser af inspiration, netværk og sparring på tværs, individuelle kurser og rådgivning eller ad-hoc feedback på strategi, indhold og resultater, står jeg klar til at hjælpe dig.

    Ta’ et kig på mine forskellige ydelser nedenunder.

    Er du soloselvstændig eller indehaver af en butik/klinik

    – og er det tid til forandring, så du får:

    Flere loyale kunder?

    Et mere balanceret arbejds- og privatliv?

    En sjov, udfordrende og meningsfuld hverdag – der ikke dræner al din energi?

    Så er det måske en idé at kigge nærmere på mine ydelser inden for forretningsudvikling:

    7 hurtige spørgsmål og svar om Instagram-markedsføring:

    Reels og stories? Skal alle være aktive med de to indholdsformer?
    Ærligt så er særlig reels en mindre “revolution” på Instagram (store ord for en nordjyde). Du går seriøst glip af noget, hvis du ikke sætter dig ind i denne smarte, nemme og sjove måde at lave indhold/små video’er på. Video er mere og andet end “dig, dig, dig” og det samme gælder stories, som også er et “must” i dag.
    Du lærer ikke bare de tekniske ting omkring reels og stories – du finder også din egen form og du bliver så begejstret – det tør jeg godt at love dig.
    Kan man ikke bare dele sit Facebookindhold på Instagram? Det ser jeg da at mange gør?

    Jo, det kunne man godt tro, da mange gør det og når Meta direkte opfordrer til det, bliver man i tvivl. 

    Men – jeg ser de to medier: Instagram og Facebook som to meget forskellige medier med hver deres DNA, så du kan få meget mere ud af, at behandle dem forskellige og måske anskue dem som to forskellige målgrupper – det kræver at vi kigger på strategi og det er faktisk det bedste sted at starte, for det giver så meget mening – det ser jeg hver dag hos mine gode kunder.

    Skal alle være på både Instagram og Facebook?

    Nej, det kan man bestemt ikke konkludere uden at kigge nærmere på din virksomheds DNA, dine produkter/ydelser og ikke mindst målgruppen.

    Det er vigtigt at du “lægger din æg i for mange kurve”, hvis det ikke er nødvendigt/frugtbart. Så en strategisession kan ligeså godt ende med at medier bliver fravalgt, hvilket kan være en kæmpe lettelse – både mentalt og arbejdsmæssigt ikke mindst.

    Hvad koster det at markedsføre sig på Instagram?

    Det er svært at svare generelt på, for det handler naturligvis om, hvor dit nuværende niveau er.

    Det kan være, at du kan nøjes med et Instagram-kursus til et par tusinde kroner, men er du ambitiøs og vil gerne have hele fundamentet på plads med en strategi for Facebook og Instagram, så bliver det en anden type investering – men en der virkelig tjener sig ind over kort tid.

    Du er altid velkommen til at skrive på janne@denskaevevinkel.dk for at booke en kort, uforpligtende samtale, hvor jeg skitserer dine muligheder indenfor den økonomiske ramme, som du har til rådighed.

    Hvordan markedsfører man sig bedst på Instagram?

    Man markedsfører sig helt klart bedst ved selv at tage “rorpinden”, hvor du lærer at forstå de særlige “mekanismer” bag det at skabe synlighed på Instagram.

    Det at skabe salg på Instagram er noget helt unikt i forhold til andre måder at markedsføre sig på og sælge produkter og ydelser.

    Du lærer, hvordan du på nem og sjov vis kan lave markedsføring, som passer til din og din virksomheds “personlighed”. Uanset om du er en stor eller mindre virksomhed.

    Kan vi få dig til at stå for vores markedsføring på Instagram?

    Hvis du tænker på om jeg kan “hyres” til at lave dine daglige/ugentlige opslag, så er svaret nej.

    Hvorfor? Fordi det virker bedre, når du selv gør det, så hvis du f.eks. vælger en klippekortsløsning hos mig, så kan vi starte med at “gøre det sammen”.

    Altså en form for “sidemandsoplæring”, hvor vi laver opslag/annoncer/boost og så evaluerer og udvikler på dem sammen – dén arbejdsform er mine kunder rigtig glade for.

    Hvordan holder jeg mig bedst opdateret om markedsføring på Instagram?
    Instagram laver konstant om på alt – lige fra tekniske indstillinger til dén måde, hvorpå algoritmen favoriserer specifikke opslag på, så det er vigtigt at holde sig opdateret.
    Jeg laver jævnligt Facebook LIVE på min Facebookside, hvor jeg kommer med nogle overordnede tips om nye ting, men med et klippekort er du helt inde i min “indre cirkel”, hvor du får adgang til al den viden, som du har behov for.

    Anna Hjort

    Christina Da Silva

    Helle Jørgensen

    Marianne Hald

    Mette Fuglsang

    Pernille Højland-Rønde

    Om Den Skaeve Vinkel

    Janne Schmidt Nielsen

    Jeg har arbejdet med rådgivning om markedsføring på Facebook og Instagram siden 2010 og er dermed blandt Danmarks mest erfarne rådgivere på området.

    Jeg brænder for at hjælpe dig i mål med dine drømme og visioner på Instagram – uanset om de handler om at skabe et drømmeliv som selvstændig, trække flere loyale kunder til en mindre virksomhed eller skabe effektivt salg for en stor butikskæde.

    Det er vigtigt for mig, at ”we’re in this together” – derfor tager mine Instagram-kurser og rådgivningsforløb altid udgangspunkt i dig som deltager, så du føler, du tager hjem med masser af ny viden og værktøjer, du kan bruge fra dag 1.

    “Har lige haft max kvalitetstid med Janne.

    Havde brug for input omkring Insta som salgskanal for mine kunst og design…

    Henvendte mig så til den bedste, og som altid, har Janne bevist igen og igen, at hun er den bedste?????

    Er blevet rykket i den grad mhp fokus, indhold og mig selv som omdrejningspunkt på siden… Og har fået såååå meget med, som jeg skal indkorporere i alt hvad jeg laver?????

    Af ? tak for dig, Janne, og for din forståelse af mig og mit magiske univers ????? Jeg anbefaler dig altid til alle, fordi du leverer hver gang”.

    Mag L Brammer

    Artdecoupageartist, Art Mag’ic by Mag L

    “Har fået en kundes følgere på Instagram til at vokse med 330% på 10 måneder efter at ha’ været på Instagramkursus hos dig, Janne.

    Er svært tilfreds – både med kurset og Instagramindsatsen (og det er kunden også).

    Tak for et fantastisk forståeligt og hands-on-kursus!”

    Anne Pernille Fischer

    Businesscoach, AnnePernille.dk