Har du en rød tråd i din kommunikation “mod verden” – både til dine kunder og dine potentielle kunder?
Det har de færreste faktisk, især selvstændige, hvor fokus ofte er på de helt igennem fantastiske produkter, du har på hylderne. Det er let at falde i den fælde, at du kommunikerer lidt i “øst og vest” – men den største og mest graverende (og meget udbredte!) fejl er, at du kommunikerer “udefra og ind”.
Lad mig forsøge at forklare så kort som muligt: Mange forudsætter, at folk ved, at de har behov for deres produkter og ydelser – så bliver og kommunikationen og markedsføringen derefter. Du bliver “bare” et oplysningsorgan, som fortæller folk om, HVAD de skal købe, og HVORDAN de køber det.
Denne workshop er uundværlig for dig, som er selvstændig – både med og uden ansatte.
Har du en rød tråd i din kommunikation “mod verden” – både til dine kunder og dine potentielle kunder?
Det har de færreste faktisk, især selvstændige, hvor fokus ofte er på de helt igennem fantastiske produkter, du har på hylderne. Det er let at falde i den fælde, at du kommunikerer lidt i “øst og vest” – men den største og mest graverende (og meget udbredte!) fejl er, at du kommunikerer “udefra og ind”.
Lad mig forsøge at forklare så kort som muligt: Mange forudsætter, at folk ved, at de har behov for deres produkter og ydelser – så bliver og kommunikationen og markedsføringen derefter. Du bliver “bare” et oplysningsorgan, som fortæller folk om, HVAD de skal købe, og HVORDAN de køber det.
Det betyder, at du simpelthen glemmer det vigtigste – nemlig HVORFOR de skal købe det, og og hvorfor de skal købe det af lige netop DIG!
Med andre ord: Du mangler at kommunikere og markedsføre dig WHY, som er dét der kan sælge alt – hvis du er bevidst om det og dygtig til at udføre det.
Prøv selv at forestille dig forskellen mellem at købe “en hvid væske fra en ko, som findes på køl i supermarkedet” og “en sund og nærende drik, som styrker dine tænder og knogler.” Du ka’ godt høre forskellen, ikke?
Hvis du vil ha’ en længere og sikkert bedre forklaring, så se lige denne video med Simon Sinek – (jeg lover, den er værd at bruge 18 minutter af dit liv på):
Lad mig hjælpe dig med at finde og formulere kernen i din virksomhed og dine produkter – altså dit WHY – så du ikke længere er i tvivl om, hvordan du kommunikerer og markedsfører på en måde, så dine kunder vil elske at købe dine produkter og services.
Formen:
Workshop hvor du og evt. nøglemedarbejdere deltager i en sparringsproces som er virkelig fed og givende.
N.B. Der Du/I får et skriftligt udkast/opsummering af jeres WHY, WHAT & HOW med hjem.
Varighed:
3 timer (fysisk i Aalborg eller via ZOOM).
Pris:
Kr. 3.950,- ex. moms.
3 spørgsmål og svar om WHY-workshop
Hvor meget forberedelse kræver en WHY-workshop?
Typisk så står jeg for 90% af forberedelsen ved at nærstudere jeres website/-shop, produkter/ydelser, sociale medier m.v. Men det er også meget produktivt for processen, hvis I fremsender nogle løse ord, idéer og drømme inden vi starter processen, men absolut ikke et “must”.
Hvad sker der så når man har gennemført en WHY-workshop?
Så er I meget afklarede og klar til at arbejde videre selv. I vil typisk starte med at tilpasse jeres kommunikation på sociale medier og gradvist begynder man også at kigge på sin eksisterende kommunikation på web, tryk m.v.
Vil det sige at man skal til at lave helt nyt markedsføringsmateriale?
Bestemt nej. Det er hensigtsmæssigt at begynde med opslag med sociale medier – det koster ingenting og du/I oplever typisk et højere salg ret hurtigt, hvilket også øger motivivationen for at starte processen andre steder, men “Rom behøver ikke at blive bygget på én dag”. I er godt på vej.
Om Den Skaeve Vinkel
Janne Schmidt Nielsen
Jeg har arbejdet med rådgivning om markedsføring på Facebook (og senere Instagram) siden 2010 og er dermed blandt Danmarks mest erfarne rådgivere på området.
Ud over kurser og rådgivning inden for sociale medier hjælper jeg også selvstændige med at optimere deres kommunikation, markedsføring, kunderejse og forretning – ja, kort sagt, med at få det arbejdsliv, de drømmer om, med en velfungerende forretning og god balance mellem arbejde og privatliv.
Jeg brænder for at hjælpe dig i mål med dine drømme og visioner – uanset om de handler om at skabe et drømmeliv som selvstændig, trække flere loyale kunder til en mindre virksomhed eller skabe effektivt salg for en stor butikskæde.
Det er vigtigt for mig, at ”we’re in this together” – derfor tager mine kurser og rådgivningsforløb altid udgangspunkt i dig som deltager, så du føler, du tager hjem med masser af ny viden og værktøjer, du kan bruge fra dag 1.