Hvor MANGE (af dine) LIKERE ser DIG i DERES newsfeed på mobilen (ja, det er hér at hovedtrafikken er nu om dage)…
Hvor stor er rækkevidden for dine opslag/opdateringer? Lige så stor som sidens antal LIKERE? Næppe vel?
I hvert fald ikke hvis du ”bare” gør dét du plejer at gøre (som virkede i det ”gode gamle dage”).
Med andre ord: SKYDER du (lidt) med SPREDEHAGL?
I dag skal der gøres noget aktivt -og gerne noget ”skævt” for at fange folks opmærksomhed, opbygge loyalitet, skabe relationer med LIKERNE…
I den kommende tid vil du finde en masse brugbare og værdifulde TIPS på www.facebook.com/denskaevevinkel.dk – Det handler om at skabe INDHOLD, men også om så tekniske TIPS, som kan gøre dit liv som facebookside-indehaver nemmere!
FØLG med i “SÅDAN skyder du HUL igennem Facebooks algoritme”* – og dét vel at mærke GRATIS! Vi snakker ikke om ”bare” at booste opslag – dette kan bruges til at ”løfte” et opslag i gang, men ikke mere end dét – nej, vi skal skabe ORGANISK “hul igennem” 😉
Kom med hvis du kan se ”sporten” i at nå laaaaangt ud på Facebook på den sjove måde – ikke bare til dine LIKERE, men også til deres venner – og venners venner… (that’s a f***ing lot)!
*) Den sorteringsmekanisme, som gør, at det kun er udvalgte LIKERE, som ser dine opslag – og venner for den sags skyld. Læg mærke til at du aldrig får alle opslag, fra de sider du har LIKET el. fra dine venner.
Facebook grov-sorterer i dit indhold efter relevans – altså hvad de mener, er MEST relevant for DIG at modtage!
Facebook handler om relationer på kryds og tværs, så udover en masse ”hemmelige” parametre, så vægter relationerne meget højt i Facebooks algoritme.
Sagt på dansk: Du får mest fra de venner og sider, som du interagerer mest med – hvis du bare ”kigger” og ikke gør noget aktivt, vil venne- og sideopdateringer langsomt glide ud af dit newsfeed! – Set fra en firmasideindehavers vinkel er dette en vanvittig vigtig information at ha’, ikke? FØLG med – det vil lønne sig for på RET kort sigt!