Læs med på bloggen
Bliv klog og få gode tips – helt gratis.
Facebookfessor’eren NYTÅRSTALE [Facebook content Tip 4 af 4]
TROLDE-CHALLENGE 2015! Så TAL da ordentligt for HELVEDE! Det er da SLET ikke nødvendigt at bande, for at understrege budskabet, vel? Hvorfor er det lige at vi ”taler” grimt til hinanden på sociale medier? Hvorfor er grænsen anderledes, end hvis vi står ”face-to-face”...
Facebookfessor’eren NYTÅRSTALE [Facebook content Tip 3 af 4]
Står kontoen i PLUS? Nej, vi snakker ikke om gode, danske basseører – vi snakker go’ gedin SOCIAL VALUTA! Hvordan skal vi definere SOCIAL VALUTA? Er det helt banalt ”møntenheden” på sociale medier? Afregnes alt i LIKES, DELINGER og KOMMENTARER i dag? Det er...
Facebookfessor’eren NYTÅRSTALE [Facebook content Tip 2 af 4]
Jamen det er PÆRE-logisk – og alligevel er der SÅ mange der glemmer det… nogle glemmer det momentalt – andre har HELT glemt det… Hvad snakker jeg om? Jeg snakker selvfølgelig om ”SOCIAL” – udtal det på engelsk el. dansk – I don’t give af damn – det betyder NØJAGTIG...
Facebookfessor’eren NYTÅRSTALE [Facebook content Tip 1 af 4]
KORT, SKARPT og RELEVANT Du har en mappe der hedder ”GULDKORN” i din OUTLOOK – der gemmer du spændende nyhedsbreve og e-bøger, som du liiiiiige vil læse senere… måske i en laaaang juleferie (el. ligger de der stadig fra sommerferien 2013?) Du bruger FLITTIGT...
Bryd MUREN [Få øget rækkevidde]
Fang opmærksomheden med noget lækkert, stærkt og visuelt! [Bedre rækkevidde] Brug billeder – vær lidt kæk og ”skæv” i dit valg af billede, brug iøjnefaldende farver – HUSK at du er i skarp KONKURRENCE med alle andre i modtagerens newsfeed! Hva’ med dig? A: jeg tager...
Bryd MUREN [Få øget rækkevidde]
Ha’ fokus på VÆRDI for modtageren! [Bedre rækkevidde] Flyt fokus ud mod modtageren – hvad betyder noget for dem? Hvad giver DEM værdi? Vær bevidst om at ting/viden, som du bare tager for givet, kan være en NEM måde at levere brugbart indhold på! På en måde lyder det...
KONKURRENCER m/GEVINST [også for dig]
Fik et spørgsmål fra Heidi på LinkedIn den anden dag: Hvorfor lave en julekalender for at blive set? Det starter vel med indholdet og formål, og ikke om at skyde med spredehagl i form af en julekalender til konkurrencerytterne (som formentlig er ligeglad med dit...
IDÈ generatoren [Få din egen]!
Hvad betragter DU dig selv som? Sideadministrator på Facebook? Sidemanager på Facebook? Idémager på Facebook? Det kan faktisk godt ha’ en del at sige, mht. din selvopfattelse og dermed dit virke – altså HVAD du kalder dig selv – hvordan du anskuer dig selv og DIN...
Spredehagl? [SÅDAN får du flere LIKERE til at se dine opdateringer]
Hvor MANGE (af dine) LIKERE ser DIG i DERES newsfeed på mobilen (ja, det er hér at hovedtrafikken er nu om dage)… Hvor stor er rækkevidden for dine opslag/opdateringer? Lige så stor som sidens antal LIKERE? Næppe vel? I hvert fald ikke hvis du ”bare” gør dét du plejer...
At leve den Californiske drøm…
Kender du det? At du skal møde en person – du har forberedt dig på et interview og en snak, og så bliver det hele bare HELT anderledes end du havde forestillet dig… Min vinkel på mødet med Lana Bos var: ”Kan man bo i USA og holde en forretning i Danmark kørende...
Om Den Skaeve Vinkel
Janne Schmidt Nielsen
Jeg har arbejdet med rådgivning om markedsføring på Facebook siden 2010 og er dermed blandt Danmarks mest erfarne rådgivere på området.
Jeg brænder for at hjælpe dig i mål med dine drømme og visioner på Facebook – uanset om de handler om at skabe et drømmeliv som selvstændig, trække flere loyale kunder til en mindre virksomhed eller skabe effektivt salg for en stor butikskæde.
Det er vigtigt for mig, at ”we’re in this together” – derfor tager mine kurser og rådgivningsforløb altid udgangspunkt i dig som deltager, så du føler, du tager hjem med masser af ny viden og værktøjer, du kan bruge fra dag 1.
Det er drøngod god energi at være inde hos dig! Inspirerende, lettere ”rustbankende”, vitamin-indsprøjtende, tankevækkende, igangsættende og kaffen er også god!